چهارشنبه ۱۳۹۸/۰۲/۰۴

رشوند آوه:

با برگزاري دومين جشنواره ملي عکس دارالسلطنه، محور گردشگري قزوين در اذهان ثبت می‌شود

نشست خبری دومین جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین و نخستین ماراتن عکاسی کشور، با حضور اصحاب رسانه در دبیرخانه این جشنواره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي سازمان نوسازي و بهسازي شهرداري قزوين؛ آرش رشوند آوه، مدیرعامل این سازمان و رئیس هیات اجرایی جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در این نشست با اشاره به اولين دوره جشنواره ملي عكس دارالسلطنه قزوين اظهار كرد: اين جشنواره در خردادماه سال گذشته در سه بخش اصلی عکاسی با دوربین، ویژه عکاسی با موبايل و آرشيوی عکس‌های قدیمی برگزار و با استقبال بسيار خوبی روبه‌رو شد.

رشوند آوه افزود: هدف ما در جشنواره اول اين بود که قبل از هرگونه عمليات اجرایی در پروژه بازآفريني سبزه ميدان به عنوان بخشی از دولتخانه صفوي، تصاوير وضع موجود را از نگاه هنرمندان ثبت كنيم كه خوشبختانه هزار و ٧٠٤ اثر از ۱٤٤ عكاس به دبيرخانه راه پيدا كرد.

رييس هيات اجرايي جشنواره ملي عكس دارالسلطنه قزوين خاطرنشان كرد: با توجه به دستاوردهاي قابل توجه در جشنواره اول، دومين دوره اين جشنواره از ١٠ تا ١٢ ارديبهشت ماه سال جاری همزمان با نخستين ماراتن عكاسي كشور برگزار خواهد شد. 

مديرعامل سازمان نوسازي و بهسازي شهرداری قزوين ادامه داد: محور اصلی ماراتن عكاسي، مسير اصلي گردشگري تاريخي- فرهنگي شهر قزوين از دروازه درب كوشك تا امامزاده حسين(ع) خواهد بود. 

وي با اشاره به اهداف و رويكردهاي دومين جشنواره ملی عکس دارالسلطنه تصريح كرد: ايجاد شور و نشاط اجتماعي در محور گردشگري، ثبت تعداد قابل توجهي تصاوير مستند اجتماعي و معماري، شناساندن هويت تاريخي و ظرفيت هاي اجتماعي، فرهنگي، معماري و توريستي محور به عكاسان و ثبت اين محور به عنوان يك محور جذاب گردشگري در اذهان مردم، از جمله اهداف اين رويداد مي باشد.

رشوند آوه با بيان اينكه از هر ٣١ استان، عكاس در اين جشنواره حضور خواهند داشت افزود: تاكنون بيش از ٥٥٠ نفر در سايت جشنواره ثبت نام كرده اند كه ثبت نام ٣٦٧ عكاس تاييد شده است و از این تعداد ۸۰ نفر با توجه به داوری رزومه‌ها به جشنواره دعوت خواهند شد و مابقی می‌توانند با برخورداری از تخفیفات ویژه به صورت آزاد در این رویداد شرکت کنند.

وي در پايان اذعان داشت: تمام عوايد حاصل از فروش آثار عكاسان دومین دوره جشنواره ملی عکس دارالسلطنه قزوین در نمایشگاه و به صورت جداگانه، به سيل زدگان کشور اختصاص خواهد يافت.

پایان پیام.

تصاویر مرتبط